17.01.15

Mida teha keefiriga? (juhul kui seda juua ei armasta)

Pealkirjas on küsimus juba esitatud. Edasine on valikute küsimus. Seisin ka selle valiku ees ja minu õnneks meenus mulle mu lasteaia-aeg, kui keefiri sai kasutatud trükkimiseks. Üleüldse kui ma mõtlen tagasi oma lasteaiale, siis tegevustest ongi mul meeles ainult see keefiritrükk ja mingisugune raagus puu kleepimine. Aga seda raagus puud mäletan ma ka ilmselt seetõttu, et seda õpetas meid tegema mu oma ema. Ma olin nimelt see õnnelik laps, kelle ema töötas lasteaias, küll mitte õpetajana (tollal olid vist kasvatajad), vaid hoopis majandusjuhatajana. Nii, et see, et ta meie rühmas oli, oli ikka pigem erand. Mina muidugi olin päris tihti tema kabinetis, mis teha, kui ma magada kohe kuidagi ei tahtnud,,, ;) Õnneks oli ema hea südamega ja ma sain nii mõnegi lõunaune aja tema juures olla ja joonistada.
Kui ma veel lasteaiale tagasi mõtlen, siis meenub mulle muidugi see, kuidas ma pidin niikaua laua taga istuma, kuni olin oma piima-köögiviljasupi ära söönud. Aga see oli tõeliselt vastik ja mis peamine, seal ujusid sibulad sees ringi ning ma ei söönud tol ajal sibulat. Noh, igatahes lõpuks mulle vist halastati, sest suppi ma ära ei söönud ja ma ei söö siiani seda suppi. (Kuigi Maiki pidevalt lubab, et laseb tädil teha mulle sellist, et ma ka seda piimasuppi armastama hakkan.)
Ah jaa ja ükskord põgenesin oma tollase sõbranna Margitiga lasteaiast ära ka. Tegelikult me lihtsalt natuke luiskasime, et me võime lõuna ajal ära koju minna (Margiti vanaema oli lasteaias kokk ja sellepärast meid ilmselt ka usuti, et ikkagi oma töötajate lapsed). No koju me ei läinud, luusisime niisama ringi ja tekitasime kerge paanika ka, sest taga meid otsiti. Aga seda ma õnneks ei mäleta, et me mingisuguse karistuse oleksime saanud...

Mis teile esimese asjana lasteaist meenub?

Nüüd aga tagasi keefiritrükini. Nimelt mõtlesin, et teen ka oma rühmas ilusad taustapaberid. Keefir oli olemas, guaššvärvid ka, Pintsleid, pabereid ja lapsi oli ka, nii et läkski tööks.

Keefiritrükk

Vala paberile sortsuke keefiri ja sutsuke meeldivat värvi. Suuremad lapsed said valamisega ka ise edukalt hakkama. Seejärel lase lastel see segu kas käte või pintsliga paberile laiali ajada. Nüüd pane puhas paber sellele segusele paberile peale, patsutage ja vajutage korralikult kinni. Siis võta ühest nurgast kinni ja tõmba sahti pealmine paber lahti. Tulemuseks saad kaks imeilusat keefiritrükiga kaunistatud paberit.



Ja üks meie valmistöödest sai selline - kaart lasteaia sünnipäevaks!



2 kommentaari:

  1. Lahe! Ja iga trükitõmmis on ainueksemplar ja kordumatu!

    VastaKustuta