15.11.14

Seitsmeteistkümnenda nuku suvi

Ma käisin teatris. Mitte et see fakt iseenesest üllatas, aga üllatav oli see, et esimest korda kõigi mu teatris käimiste jooksul, tulid mulle pisarad silma... Mul lihtsalt hakkas ühest tegelaskujust nii siiralt kahju, et kohe valus oli. Jah, nüüd võib ju öelda, et mõtle järele, mis sinus sellise reaktsiooni esile kutsus, aga ei ole vaja muretseda, selle pähkli hammustasin ma juba katki. :)

Aga enne veel, kui etenduseni jõuan, natuke sellest, kuidas ma Rakvere teatri enda jaoks avastasin.
Esimest korda nägin ma nende etendust lastele, mingisugune Muumitrollide lugu oli. See oli juba, no ausõna, igav ja veniv. Mulle kohe üldse ei meeldinud. Ilmselt ma poleks enam ühtegi Rakvere teatri etendust külastanud, sest mulje oli tõesti paha, aga õnneks mul olid juba olemas piletit etendusele "8 armastavat naist". Ja see etendus avas mu silmad ja südame. Uskumatul tasemel näitlejatöö!!!
Järgmisena nägin ma nende "Jane Eyre" ja peale seda olin ma veel enam lummatud. Selles etenduses lisandus uskumatult heale näitlejatööle ka veel väga mõnus loo lahendus. Ma soovitan kõigile, kes raamatut on lugenud, vaatama minna!
Nüüd aga seekordse kogemuse juurde. Käisime vaatamas "Seitsmeteistkümnenda nuku suve". Mulle meeldis väga, et kogu see lumm ja teadmatus kestis lõpuni, sest ma ei osanud arvata, milline saab olema lõpp-lahendus ja see tegi loo eriti põnevaks. Lisaks pean muidugi taaskord taevani kiitma näitlejaid! Ülle Lichtfeldti tugev esitus oli juba ootuspärane, aga no ta oli veel parem, kui ma lootsin. Seekordseks üllatajaks oli aga Tarmo Tagamets. Teate, ma ilmselt ei tunne nii palju sõnu, et seda meest kiita. See oli uskumatu! Ma olen Tarmot ka korra tava-elus näinud (ühes suurema piiga näiteringi laagris) ja no tõepoolest tema ümberkehastumise võime oli sellisel tasemel, et poole etenduse peal ma teda ennast enam üles ei leidnud, oligi vaid tema tegelaskuju. Minge vaatama!

Ees ootab veel üks Rakvere etendus - "Armastus tööpostil" ja tegelikult lähen kohe luurama, kas nad veel Tartusse tulevad. Rakvere teater on minu suureks lemmikuks saanud!

"Seitsmeteistkümnenda nuku suve" kohta info Rakvere teatri kodulehelt:
Lavastaja Toomas Suuman
Kunstnik Kristi Leppik
Muusikaline kujundaja Peeter Rästas
Tõlkija Vidrik Kivilo
Osades Ülle Lichtfeldt, Natali Lohk, Silja Miks, Anneli Rahkema, Peeter Rästas, Tarmo Tagamets, Heigo Teder või Imre Õunapuu 
Neid oli neli - kaks poissi ja kaks tüdrukut. Said kokku ja olid õnnelikud. Õnne algus on lihtne. Kuid õnn ise on pöörane, kirglik ja uskumatult omakasupüüdlik. „Mina olen õnnelik, järelikult on seda ka tema. Me oleme koos ja igavesti.“ Õnnelikud inimesed panevad aja seisma. Nende maailmas aastad ei möödu. Nende maailm vaid särab, särab kuni seitsmeteistkümnenda suveni.
See lugu on inimestest, kes oma õnne sisse kaduma läksid. Nüüd peavad nad otsima. Ennast ja oma elu. Otsima nüüd ja kohe. Sest aeg teadagi ei peatu. Selle koha pealt õnn valetab.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar